დროა შევწყვიტოთ ვებსაიტების ისე განხილვა თითქოს მხოლოდ ბიზნეს მედიუმებს წარმოადგენდნენ. ვებსაიტებს აქვთ პოტენციალი ძლიერი პლატფორმების როლი ითამაშონ, რომელიც გამოსადეგი იქნება სოციალურად ღირებული საქმეების წამოსაწყებად. მათი როლი აღარ შემოიფარგლება მხოლოდ ბიზნესით ან გართობით, არც ისაა ცხადი, რომ ეს ასე ოდესმე იყო. მიუხედავად იმისა, რომ სწორედ ამ მიზნებისთვის იყო გამოყენებული საშუალო ვებსაიტი. რადგან დღესდღეობით ბევრი რამ გაადვილებულია ონლაინ და რადგან ვებსაიტებს ძალიან სწრაფად შეუძლიათ რომელიმე ლინკის ან ქმედების ხაზგასმა, ადვილი ხდება დავინახოთ მათი პოტენციალური შესაძლებლობები.
1. ქველმოქმედება
ვებსაიტები საკმაოდ მნიშვნელოვან როლს თამაშონ საქველმოქმედო საქმიანობის პოპულარიზაციაში. ისინი ორგანიზაციებს სთავაზობენ პლატოფორმებს საკუთარი მიზნების გასაზიარებლად, მხარდაჭერის და შემოწირულობების მისაღებად. საინტერესო storytelling-ით, თვალშისაცემი ვიზუალური ელემენტებით და სანდო ბრენდის იდენტობის, სერიოზული შანსი არსებობს, რომ ბევრისგან შემოწირულობა მიიღოთ.
შეგიძლიათ საიტზე სხვადასხვა ისტორიების დართვა, რომლებიც აღწერენ, თუ როგორ დაეხმარეთ კონკრეტულ ადამიანებს, რაც ბევრისთვის თითქოს უფრო ადამიანურს ხდის მთელ პროცესს. ასევე შეგიძლიათ სხვადასხვა საშუალებები მისცეთ ხალხს იმისათვის, რომ საკუთარი წვლილი შეიტანონ, ეს იქნება ფინანსური დახმარება, მოხალისეობა თუ ინფორმაციის გავრცელება. ან თუნდაც გარკვეული ქმედებების წამოწყება ვებსაიტზე, რის სანაცვლოდაც თქვენ ჩარიცხავთ გარკვეული ოდენობის ფულს.
2. სოციალური პროექტები
ბევრი ვებსაიტი სოციალური ინიციატივების წამოწყებითაა დაკავებული, ცდილობენ რა, რომ ცვლილება შეიტანონ თანასწორობასთან, სამართლიანობასთან და უფლებებთან დაკავშირებულ საკითხებში. ისინი მომხმარებლებს აწვდიან სხვადასხვა ინფორმაციას, რესურსებს და საშუალებებს ამ მიზნებისთვის.
ტრენდების დახმარებით და სიახლეებზე დაყრდნობით, ასეთი ვებსაიტები აძლიერებენ საკუთარ წვდომას და გავლენას. ისინი მომხმარებლებს სიახლეებს უზიარებენ სხვადასხვა კამპანიებზე, აღწერენ წარმატებულ პროექტებს და აძლევენ სხვებს დახმარების საშუალებას.
3. სივრცეების შექმნა
ასევე ერთი მნიშვნელოვანი ფუნქცია სხვადასხვა სივრცეების შექმნაა, რაც ინდივიდებს ეხმარება ერთმანეთთან დაკავშირებაში, იდეების გაზიარებაში, პროექტებზე კოლაბორაციაში, ა.შ. ფორუმების, ბლოგების, სოც-მედიის საშუალების შესაძლებელი ხდება პატარ-პატარა ჯგუფების ჩამოყალიბება.
დისკუსია, event-ები, პლატფორმები, ა.შ., ეს ყველაფერი ხელს უწყობს მომხმარებლების დაკავშირებას.
4. განათლება
ინტერნეტმა ბევრი რამ შეცვალა განათლების მიღებასთან დაკავშირებით, ვებსაიტები კი მნიშვნელოვან როლს თამაშობდნენ ამაში. ბუნებრივია რესურსები საკმაოდ ბევრია ონლაინ ნებისმიერი ასაკის ადამიანისთვის, ონლაინ კურსებიდან დაწყებული, საგანმანათლებლო თამაშებით დამთავრებული. რაც უფრო ხელმისაწვდომს და გასართობს ხდის პროცეს.
თან მთავარი ისაა, რომ ნებისმიერ ინტერნეტ კავშირით ეძლევა საშუალებები, რომ მნიშვნელოვანი ტიპის განათლება მიიღოს. ამავდროულად არსებობს მასწავლებლებისთვის და ლექტორებისთვის სასურველი მატერიალიც, მათ შორის გაკვეთილის გეგმები, სტრატეგიები და სხვადასხვა კარიერული შესაძლებლობები.
5. ჯანმრთელობა და კეთილდღეობა
ჯანმრთელობასა და კეთილდღეობაზე ორიენტირებული ვებსაიტები ძირითადად ფოკუსირდებიან სწორი ინფორმაციის მიწოდებაზე ყოველდღიური ცხოვრების სხვადასხვა პრობლემებზე. ეს შეიძლება იყოს რჩევები, რეკომენდაციები ან ინფორმაცია ჯანმრთელობასთან დაკავშირებულ სხვადასხვა თემაზე.
ზოგს ონლაინ კონსულტაციები და მენტალური ჯანმრთელობის რესურსებიც აქვს, რაც უფრო ხელმისაწვდომს ხდის ჯანმრთელობაზე ზრუნვას. მითუმეტეს, როდესაც მაღალი ხარისხის სერვისები სხვა მხრივ ხელმისაწვდომი არაა ინდივიდებისთვის. ასეთი ტიპის ვებსაიტები ჯანმრთელობის სხვადასხვა საკითხზე კონცენტრირდებიან, დაწყებული კვებით და ფიტნესით, დამთავრებული მენტალური ჯანმრთელობით. ასევე მომხმარებლებს აწვდიან სხვადასხვა ხელსაწყოებს მათ შორის მონაცემებს, მიზნების დასახვის მექანიზმებს და პროგრესის მონიტორინგის საშუალებებს.
6. გარემოს დაცვა
ეს წინა თემებსაც ეხება, თუმცა შეგვიძლია ცალკეც განვიხილოთ. ბევრი ვებსაიტების ორიენტირებულია მდგრადი განვითარების ისევე, როგორც გარემოსთან დაკავშირებული სირთულეების და პრობლემების პოპულარიზაციაზე. ისინი აწვდიან მომხმარებლებს ინფორმაციას უკეთეს პრაქტიკებზე, ეკო პროდუქტებზე და მხარს უჭერენ გარემოს დაცვასთან დაკავშირებულ პოლიტიკურ რეფორმებს.
საქმე საკმაოდ არასახარბიელოდაა გარემოს დაცვის კუთხით, ამიტომაც ის ორგანიზაციებიც კი, რომლებსაც ძირითადად არ აქვთ ამ თემებთან შეხება, უწევთ პრაქტიკული ნაბიჯების გადაგმა, რომ ინფორმაცია მიაწოდონ საკუთარ მომხმარებლებს. პირველ რიგში, ეს ინფორმაცია თვითონ უნდა მიიღონ, რაც რასაკვირველია, დიდ დროს მოითხოვს, თუმცა დაკავშირებული რისკები ინვესტიციას ღირებულს ხდის.
7. მთავრობის გამჭვირვალობა და მოქალაქეების მონაწილეობა
მთავრობასთან დაკავშირებულ ვებსაიტებს აქვთ წვდომა საჯარო მონაცემებზე, ინფორმაცია საჯარო სერვისებზე და აძლევენ მოქალაქეებს საშუალებას მთავრობასთან გავიდნენ კავშირზე.
ორ უკიდურეს შემთხვევაში, ასეთმა გამჭვირვალობამ შესაძლოა ნდობა დაიმსახუროს და მოქალაქეებმაც უფრო აქტიური როლი ითამაშონ საჯარო პროცესებში, ან პირიქით, პრაქტიკულად მთლიანად დააკარგვინოს ინდივიდს ნდობა მთავრობის მიმართ ისე, რომ თან მზად იყვნენ გარკვეული აქტივობებში მონაწილეობისთვის.