ჩვენ უკვე დავწერეთ რამდენიმე ბლოგი ამ საკითხზე, რომლებიც შეგიძლიათ ნახოთ აქ (1, 2). თუმცა, თემა საკმაოდ ვრცელია, ამიტომ ვაპირებთ გავაგრძელოთ ეს სერია. ამჯერად, გაგიზიარებთ ხუთ პრაქტიკას, რომელმაც შესაძლოა საკმაოდ პოზიტიურად იმოქმედოს თქვენი მიდგომებზე.
1. ავტომატიზაცია
ავტომატიზაცია ბუნებრივია გამოსადეგია სხვადასხვა პროცესების დასახვეწად, თუმცა ადამიანური ინტერაქციის როლი არ უნდა დაჩრდილოს. ბალანსი რეკომენდირებულია. ავტომატიზირებულ სისტემებს შეგიძლიათ რუტინული დავალებები მისცეთ, მაგ., დადასტურებებსა და შეტყობინებებზე.
თუმცა, როდესაც ჩახლართულ ან ემოციურად დატვირთულ თემებს ეხება საქმე, ადამიანური კომპონენტი შეუცვლელია. პერსონალიზირებული და ჰუმანური მიდგომა ბევრად უკეთესია, რადგან აღარაა მსგავსება ისეთ ადამიანთან, რომელსაც უბრალოდ ფული უნდა მომხმარებლისგან. არასაჭირო ავტომატიზაციის მინიმუმამდე დაყვანით, ამ კომპონენტსაც ინარჩუნებთ და თან, გეძლევათ შანსი თქვენი მიდგომა უნიკალურად მოარგოთ თითოეულ მომხმარებელს.
2. გულგრილობა
მომხმარებლები მალევე ხვდებიან არის თუ არა ინტერაქცია არაგულახდილი ან მექანიკური. სწრაფი პასუხები, პერსონალიზირებული ადრესი და თბილი მიდგომა, ამის გათვალისწინებით, თქვენი მიდგომის აუცილებელი ნაწილი უნდა იყოს.
აპათია სერიოზული რისკია მყიდველებთან ურთიერთობისას; მომხმარებლებს არა მარტო უნდა უსმენდნენ, არამედ აფასებდნენ. რაც ითვალისწინებს აქტიურ მოსმენას, სიმპათიით მათ მიმართ განწყობას, და მათ საჭიროებებზე მორგებას თქვენი პასუხების. ჰუმანური მიდგომა ხანდახან საკმაოდ დიდ გავლენას ახდენს მომხმარებლებზე.
3. გუნდთან კომუნიკაცია
ზოგ მომხმარებელს რთულია გავუგოთ. ამგვარი დახასიათებაც ხშირად ზედმეტად ლაითია. გულახდილობის დიპლომატიით დაბალანსება ასეთ სიტუაციებში შესაძლოა ბევრისთვის რთული აღმოჩნდეს. ამიტომაც, თქვენი გუნდიც უნდა გაითვალისწინოთ. ინტერნალური კომუნიკაციას სირთულეებზე პრიორიტეტი უნდა იყოს. თუმცა, მომხმარებელთან ბუნებრივია ინარჩუნებთ თბილ და გამგებ ტონს.
ხანდახან, ზოგიერთი ადამიანის მიდგომა უბრალოდ მიუღებელია და შესაძლოა მათ ზედმეტიც მოუვიდეთ, იმის გათვალისწინებით, თუ რომელ ინდუსტრიაში ხართ. თბილი ტონის დაჭერა არ ნიშნავს შეურაწყოფის უბრალოდ ატანას. იმას ნიშნავს, რომ როდესაც გიწევთ კომუნიკაცია, ეს საუკეთესო ვარიანტია. თუმცა, კომუნიკაციაც ასეთ მომხმარებლებთან იშვიათად ღირს.
4. მომხმარებელთა შეცდომები
ხანდახან, მომხმარებლები უშვებენ შეცდომებს, რომლებიც შესაძლოა არ ჰქონოდათ განზრახული. ასეთ სიტუაციებში სიფრთხილეა საჭირო. საჭიროა რბილად ხაზი გაესვას შეცდომას, თუმცა კონცენტრაცია უნდა იყოს პრობლემის გადაჭრაზე და არა თითის მიშვერაზე. პროაქტიულობა გამოსავლის ძებნაში, განსაკუთრებით მაშინ, როდესაც მომხმარებელი უშვებს შეცდომას, ხშირად საკმაოდ დაფასებულია.
მაგალითად, მომხმარებელმა შეიძლება პროდუქტის მიზანი ან ფუნქცია ვერ გაიაზროს, ან ინსტრუქციას ვერ მიყვეს, რა შემთხვევაშიც საჭიროა გასაგები და მეგობრული დახმარება. შეგიძლიათ ამისთვის კონტენტი შექმნათ, მაგ., ვიდეოები, FAQ ან ბლოგები, რომ წინასწარ ერიდოთ მსგავს ლაპსუსებს.
5. უკუკავშირის მოტივაცია
პრობლემების გადაწყვეტის მიღმა, მომხმარებლებთან ღირებული ურთიერთობის ჩამოყალიება ითვალისწინებს გარკვეული სოციუმის შექმნის მცდელობას. ამგვარ რაღაცეებს შეგიძლიათ ხელი შეუწყოთ სხვადასხვა პროგრამებით, რომლებიც დააჯილდოებენ თქვენს მომხმარებლებს, როდესაც უკუკავშირს შემოგთავაზებენ, ან გარკვეულ ნაბიჯებს გადადგამენ. რაც კავშირის მოტივაციასაც და სამომავლო ინტერაქციებსაც უწყობს ხელს.
გულახდილად დაფასება უკუკავშირის ეხმარება პარტნიორული ჩარჩოს ჩამოყალიბებას ურთიერთობაში, რაც თავის მხრივ უფრო და უფრო გაცილებთ ტრანზაქციული ურთიერთობების საზღვრებს. იფიქრეთ ერთგულების პროგრამების, ექსკლუზიური პრომოების ან early release შეთავაზეებზე იმ მომხმარებლებისთვის, რომლებსაც აინტერესებთ თქვენი ორგანიზაცია. ეს მზრუნველობის კულტურას უწყობს ხელს და ანახებს მომხმარებლებს, რომ მათ, როგორც ინდივიდებს ისე უყურებთ. რაც, სხვა ყველაფერს თავი რომ დავანებოთ, დაგეხმარებათ მეტი მომხმარებელის მოზიდვაში.