ბრენდის ფერების პალეტი: გზამკვლევი ბიზნესისთვის

ბრენდის ფერების პალეტი: გზამკვლევი ბიზნესისთვის
15 ივნისი 2024     819

ბრენდის ფერების პალეტი: გზამკვლევი ბიზნესისთვის

მხატვარმა ვასილი კანდინსკიმ თქვა: "ფერი არის ძალა, რომელიც პირდაპირ გავლენას ახდენს სულზე". ბრენდის სწორი ფერის პალიტრის არჩევა არ არის მხოლოდ ფერების არჩევა, რომლებიც კარგად გამოიყურება თქვენთვის. თქვენი ბრენდის ფერები უნდა წარმოადგენდეს თქვენს კომპანიას მთლიანობაში.

ლოგოს მსგავსად, თქვენს აუდიტორიას შეუძლია შეაფასოს თქვენი ბრენდის პიროვნება, ესთეტიკა და ინდუსტრია თქვენი ბრენდის ფერებიდან! როგორ შეგიძლიათ აირჩიოთ საუკეთესო ბრენდის ფერები თქვენი ბრენდისთვის?

ჩვენ დაგეხმარებით შეადგინოთ სრულყოფილი პალიტრა, მოგაწოდოთ ფერები და მათი ასოციაციები, და დამწყებთათვის მოსახერხებელი სახელმძღვანელო ფერების არჩევისას, რომლებიც განსაზღვრავს და განასხვავებს თქვენს ბრენდს სხვებისგან.

ბრენდის ფერები: რატომ არის მნიშვნელოვანი?

თქვენი ბრენდის იდენტურობა არის თქვენი კომპანიის იმიჯი, პიროვნება და კონცეფცია.

წითელი: ვნება, სიყვარული, სისხლი, ძალა, აგრესია

ნარინჯისფერი: სითბო

ყვითელი: ბედნიერი, ნათელი, სინათლე, სიმდიდრე

მწვანე: ოპტიმიზმი, სიცოცხლე, ზრდა, ბუნება

ცისფერი: მაგარი, მშვიდი, ნდობა, ერთგულება, კონსერვატიული

ვარდისფერი: ფემინური, ახალგაზრდული

იასამნისფერი: მაგარი, ცოცხალი

ვინაიდან ფერების უმეტესობას უკვე აქვს მათთან დაკავშირებული ემოციები, შეგიძლიათ გამოიყენოთ ისინი თქვენი კომპანიის კონკრეტულ განწყობებთან ან გრძნობებთან დასაკავშირებლად.

მაგალითად, თქვენი ბრენდის იდენტურობა არის მხიარული და ენერგიული, როგორიცაა ფიტნეს კომპანია ან კვების ბრენდი. თბილი ან ნეონის ფერები, როგორიცაა ნარინჯისფერი და ვარდისფერი, კარგად მუშაობს.

თუ თქვენი ბრენდი უფრო მშვიდი განწყობისაა, მაგალითად ველნესი ან ტანსაცმლის ბრენდი, მეტად შესაფერისი ფერები მწვანე და ლურჯია.

ბრენდინგი, ფერების პალიტრა, ვებ დიზაინი, დიზაინის ტრენდები, ნეთფლიქსი, პეპსი, ეფლი, brendingi, ferebis palitra, web dizaini, dizainis trendebi,

ფერი და კულტურა

კულტურა არის კიდევ ერთი ფაქტორი, რომელიც გასათვალისწინებელია ბრენდის ფერების არჩევისას. ფაქტორებმა, როგორიცაა პოლიტიკა, ისტორია, მითები, რელიგია და ენა, ასევე შეიძლება გავლენა იქონიოს იმაზე, თუ როგორ აღიქვამს თქვენი აუდიტორია კონკრეტულ ფერებს.

გთავაზობთ რამოდენიმე მაგალითს:

თეთრი ფერი წარმოადგენს სიწმინდეს და სრულყოფილებას რელიგიის (თეთრი საქორწილო კაბების) და თეთრი რაინდის მითიური იდეის წყალობით.

სხვა კულტურებისთვის თეთრი ასოცირდება სიკვდილთან, მოჩვენებებთან და ფანტომებთან.

წითელი იღბლიანი ფერია ჩინურ კულტურაში

ინდურ კულტურაში წითელი არის ხელსაყრელი ფერი, რომელსაც პატარძალი ატარებს ქორწილის დღეს

სამხრეთ აფრიკელები წითელს გლოვას უკავშირებენ. ეს იმიტომ ხდება, რომ ქვეყნის დროშის წითელი მონაკვეთი წარმოადგენს დამოუკიდებლობისთვის ბრძოლის დროს დაღვრილ სისხლს.


როგორ ავირჩიოთ ბრენდის ფერის სქემა

1. ფერების თეორიის დახმარებით, თქვენ შეგიძლიათ გაიგოთ ურთიერთობა სხვადასხვა ფერებს შორის და შექმნათ რელევანტური ბრენდის ფერის პალიტრა თქვენი კომპანიისთვის, რომელიც მუშაობს ყოველ ჯერზე:

კომპლემენტარული ფერები საპირისპიროა ფერის ბორბალზე, როგორიცაა წითელი და მწვანე ან ლურჯი და ნარინჯისფერი. ხშირად ხედავთ ამ ფერთა პალიტრას კვების და სასმელების ინდუსტრიაში, რადგან ის გამოირჩევა მაღაზიების თაროებზე ან ქუჩის ნიშნებზე (მაგ., Fanta, Heineken, Mountain Dew, Taco Bell).

fanta, ფანტა, ბრენდინგი, ფერების პალიტრა, ვებ დიზაინი, დიზაინის ტრენდები, ნეთფლიქსი, პეპსი, ეფლი, brendingi, ferebis palitra, web dizaini, dizainis trendebi,

ანალოგიური ფერები ერთმანეთის გვერდით ზის ფერის ბორბალზე, როგორიცაა წითელი, ნარინჯისფერი და ყვითელი ან ლურჯი და იასამნისფერი. ანალოგიური ბრენდის ფერთა პალიტრებს ხშირად აქვთ დომინანტური ფერი, დამხმარე ფერი და აქცენტის ფერი (მაგ. Mastercard, BP).

mastercard, მასტერქარდი, ბრენდინგი, ფერების პალიტრა, ვებ დიზაინი, დიზაინის ტრენდები, ნეთფლიქსი, პეპსი, ეფლი, brendingi, ferebis palitra, web dizaini, dizainis trendebi,

ტრიადული ფერები თანაბრად არის განლაგებული ფერის ბორბლის გარშემო და ხშირად ქმნის ძალიან ნათელ და დინამიურ ფერთა პალიტრებს. ვიზუალური კონტრასტი და ჰარმონია დაგეხმარებათ თქვენი ბრენდის პოპულარიზაციაში (მაგ. Burger King, Popsicle).

burger king, ბურგერ კინგი, ბრენდინგი, ფერების პალიტრა, ვებ დიზაინი, დიზაინის ტრენდები, ნეთფლიქსი, პეპსი, ეფლი, brendingi, ferebis palitra, web dizaini, dizainis trendebi,

 მონოქრომატული ფერები არის სხვადასხვა ჩრდილები და ერთი და იგივე ტონი. ამ ფერის სქემები შეიძლება იყოს მარტივი შესაქმნელად და ძალიან ჰარმონიულად გამოიყურებოდეს (მაგ. Oreo, PayPal, Shopify).

oreo,ორეო, ბრენდინგი, ფერების პალიტრა, ვებ დიზაინი, დიზაინის ტრენდები, ნეთფლიქსი, პეპსი, ეფლი, brendingi, ferebis palitra, web dizaini, dizainis trendebi,

2. როცა თქვენს ინდუსტრიაში სხვა ბრენდებს უყურებთ, ჰკითხეთ საკუთარ თავს: რომელი ფერებია დომინანტური და რატომ? შემდეგ, იფიქრეთ იმაზე, თუ როგორ შეგიძლიათ განასხვავოთ საკუთარი თავი, მაგრამ მაინც მოერგოთ თქვენს ინდუსტრიას.

მაგალითად, Lyft და Uber, ორი კონკურენტი სამგზავრო ინდუსტრიაში , Lyft-ს აქვს ნათელი ვარდისფერი ლოგო, მკვეთრად კონტრასტული, ხოლო Uber-ს მარტივი შავი და თეთრი ფერის პალიტრა.

lyft, uber, ბრენდინგი, ფერების პალიტრა, ვებ დიზაინი, დიზაინის ტრენდები, ნეთფლიქსი, პეპსი, ეფლი, brendingi, ferebis palitra, web dizaini, dizainis trendebi,


3. შეუსაბამეთ თქვენი ბრენდის პიროვნულობა თქვენი აუდიტორიის საჭიროებებს

თქვენი ბრენდი რომ იყოს ადამიანი, როგორ დაახასიათებდით მათ? მხიარული? თუ უფრო სერიოზული და პროფესიონალური? არ არსებობს სწორი ან არასწორი პასუხი, მაგრამ თქვენ მიერ არჩეული ფერები უნდა შეესაბამებოდეს თქვენი ბრენდის პიროვნებას და მთლიან ესთეტიკას.

ვიზა, visa, ბრენდინგი, ფერების პალიტრა, ვებ დიზაინი, დიზაინის ტრენდები, ნეთფლიქსი, პეპსი, ეფლი, brendingi, ferebis palitra, web dizaini, dizainis trendebi,


4. მიიღეთ ბრენდის ფერების შთაგონება

ახლა, როცა გესმით, როგორ მოქმედებს ფერები თქვენი ბრენდის აღქმაზე, დროა შექმნათ განწყობის დაფა, რომელიც ასახავს ბრენდის ფერის იდეებს! აქ არის რამოდენიმე რჩევა და ინსტრუმენტი, რომელიც დაგეხმარებათ შექმნათ შესანიშნავი ფერების პალიტრა.

შექმენით განწყობის დაფა. გამოიყენეთ Pinterest, Behance ან Instagram ბრენდებისგან შთაგონების მისაღებად და მიიღეთ ვიზუალური მიმართულება, თუ რომელი პალიტრები მოგწონთ და რომელი შეესაბამება თქვენი ბრენდის იდენტობას.

გამოიყენეთ ფერების გენერატორი. აპლიკაციები, როგორიცაა Coolers, Color Hunt, Muzli Colors, Adobe Color და Color Space, რომლებიც პროცესს სახალისოს და მარტივს ხდის, რაც საშუალებას გაძლევთ შექმნათ სრული პალიტრა ერთი ფერისგან.

ექსპერიმენტი ფერებით. სცადეთ ლოგოს სხვადასხვა ფერის კომბინაციები, რამოდენიმე კომბინაციით მეტად შესამჩნევი იქნება, თქვენი ბრენდისთვის შესაფერისი ფერების კომბინაცია.


5. შექმენით თქვენი ბრენდის ფერის პალიტრა

იმის გათვალისწინებით, რომ თქვენი ბრენდის ფერთა პალიტრას მაქსიმუმ ორიდან ექვს ფერამდე უნდა ჰქონდეს, მაგალითის სახით გთავაზობთ რამოდენიმე ბრენდის ფერის ფორმულა, რომელიც დაგეხმარებათ შექმნათ შესანიშნავი ფერების პალიტრა:

1. ერთი ძირითადი ფერი: კომპანიები, როგორიცაა IBM, Spotify და Apple, ქმნიან მარტივს, ერთი ძირითადი ფერის გამოყენებით.

ეფლი, ბრენდინგი, ფერების პალიტრა, ვებ დიზაინი, დიზაინის ტრენდები, ნეთფლიქსი, პეპსი, ეფლი, brendingi, ferebis palitra, web dizaini, dizainis trendebi,
2. ერთი მთავარი და ერთი აქცენტირებული ფერი: იყენებენ ბრენდები, როგორებიცაა McDonalds, Pepsi და Ikea.

პეპსი, ბრენდინგი, ფერების პალიტრა, ვებ დიზაინი, დიზაინის ტრენდები, ნეთფლიქსი, პეპსი, ეფლი, brendingi, ferebis palitra, web dizaini, dizainis trendebi,



3. ერთი ძირითადი ფერი და 3-4 აქცენტირებული ფერი: Slack-ს, Microsoft-სა და Burger King-ს აქვთ უფრო რთული, მაგრამ დასამახსოვრებელი ფერების პალიტრები.

ბრენდინგი, ფერების პალიტრა, ვებ დიზაინი, დიზაინის ტრენდები, ნეთფლიქსი, პეპსი, ეფლი, brendingi, ferebis palitra, web dizaini, dizainis trendebi,
4. სცადეთ 60-30-10 წესი: Google, Facebook და Amazon შედგება სამი ძირითადი ფერისგან, ერთი ემსახურება დომინანტურ ფერს, რომელიც მოიცავს ბრენდის დაახლოებით 60%-ს, ხოლო დანარჩენი ორი ფერი შეადგენს დარჩენილ 30%-ს. და 10%.


შთაგონებები ბრენდების პალიტრების მიხედვით

ჩვენ გვქონდა დიზაინერული ხედვა ფერების ტოპ ტენდენციებში, რათა მოგცეთ პროფესიონალური, დიზაინერების მიერ დამტკიცებული ბრენდის ფერები (HEX კოდებით!).

1. თანამედროვე ბრენდის ფერები

ბრენდინგი, ფერების პალიტრა, ვებ დიზაინი, დიზაინის ტრენდები, ნეთფლიქსი, პეპსი, ეფლი, brendingi, ferebis palitra, web dizaini, dizainis trendebi,


2. მკვეთრი ბრენდის ფერები

ბრენდინგი, ფერების პალიტრა, ვებ დიზაინი, დიზაინის ტრენდები, ნეთფლიქსი, პეპსი, ეფლი, brendingi, ferebis palitra, web dizaini, dizainis trendebi,

3. ვინტაჟური ბრენდის ფერები

ბრენდინგი, ფერების პალიტრა, ვებ დიზაინი, დიზაინის ტრენდები, ნეთფლიქსი, პეპსი, ეფლი, brendingi, ferebis palitra, web dizaini, dizainis trendebi,

4. განსხვავებული ბრენდის ფერები

ბრენდინგი, ფერების პალიტრა, ვებ დიზაინი, დიზაინის ტრენდები, ნეთფლიქსი, პეპსი, ეფლი, brendingi, ferebis palitra, web dizaini, dizainis trendebi,

5. დახვეწილი ბრენდის ფერები

ბრენდინგი, ფერების პალიტრა, ვებ დიზაინი, დიზაინის ტრენდები, ნეთფლიქსი, პეპსი, ეფლი, brendingi, ferebis palitra, web dizaini, dizainis trendebi,

გთავაზობთ ცნობილი ბრენდების მაგალითებს

1. Tiffany & Co.

საკულტო Robins egg blue, ასევე ცნობილი როგორც Pantone 1837, არის უაღრესად ცნობადი ფერი, რომელიც დაკავშირებულია Tiffany & Co-სთან. ჩარლზ ლუის ტიფანიმ ის 1845 წელს შეარჩია ელეგანტურობასთან, დახვეწილობასთან, ექსკლუზიურობასთან და ფუფუნებასთან ასოციაციის გამო.

tiffany co, ბრენდინგი, ფერების პალიტრა, ვებ დიზაინი, დიზაინის ტრენდები, ნეთფლიქსი, პეპსი, ეფლი, brendingi, ferebis palitra, web dizaini, dizainis trendebi,


2. Starbucks

”მწვანე ჩვენი სიმბოლოა. ეს არის ჩვენი ყველაზე იდენტიფიცირებადი აქტივი, ჩვენი წინსაფრების ფერიდან დაწყებული ჩვენს ლოგომდე. ”

როგორც საკვებისა და სასმელების კომპანია, Starbucks-ის უფრო მოკრძალებული და ბუნებრივი მწვანე ფერის პალიტრა გამოირჩევა ისეთი კონკურენტებისგან, როგორიცაა Mcdonalds და Dunkin Donuts, რომლებიც იყენებენ უფრო თბილ წითელ და ნარინჯისფერ ტონებს.

starbucks. ბრენდინგი, ფერების პალიტრა, ვებ დიზაინი, დიზაინის ტრენდები, ნეთფლიქსი, პეპსი, ეფლი, brendingi, ferebis palitra, web dizaini, dizainis trendebi,

3. Netflix

Netflix-ის ბრენდი არის ერთ-ერთი ყველაზე ცნობადი და დასამახსოვრებელი სტრიმინგის პლატფორმა.
წითელი არის სიყვარულისა და სიამოვნების ფერი, ისევე როგორც სიძულვილის და ბრაზია. ვინაიდან Netflix არის გასართობი ბიზნესი, წითელი ეხება იმ ემოციების შეგრძნებაში, რომელსაც ადამიანები გრძნობენ, როდესაც უყურებენ კარგ ფილმს ან სატელევიზიო შოუს. ეს ასევე არის სცენის ფარდების, ძველი კინოთეატრის სავარძლებისა და წითელი ხალიჩების ფერი.

ბრენდინგი, ფერების პალიტრა, ვებ დიზაინი, დიზაინის ტრენდები, ნეთფლიქსი, პეპსი, ეფლი, brendingi, ferebis palitra, web dizaini, dizainis trendebi,


სად გამოვიყენოთ ბრენდის ფერები?

მოკლე პასუხი: ყველგან! თქვენ უნდა გამოიყენოთ თქვენი ბრენდის ფერები თქვენს ბიზნესთან დაკავშირებული ნებისმიერი ციფრული ან ფიზიკური აქტივისთვის, როგორიცაა:

ლოგო
Ბიზნეს ბარათები
ინვოისები
სოციალური მედიის აქტივები (ბანერები, პოსტები და ა.შ.)
საიტი
სამოსი და აქსესუარები

გახსოვდეთ: თქვენი ბრენდის ფერები თქვენი კომპანიის ვიზუალური იდენტობის ნაწილია. თუ გსურთ, რომ თქვენმა აუდიტორიამ დააკავშიროს თქვენი ბრენდი თქვენი ბრენდის ფერებთან (როგორიცაა Ikea ან Starbucks), მაშინ უნდა გამოიყენოთ თქვენი ბრენდის ფერები ყველგან, სადაც თქვენი ბრენდი "გამოჩნდება" - ონლაინ თუ რეალურ ცხოვრებაში.


აჩვენე შენი ნამდვილი ბრენდის ფერები

ფერებს შეუძლიათ გააჩინონ გარკვეული გრძნობები და განწყობა. მათ ასევე შეუძლიათ დაუკავშირდნენ  ჩვენს ისტორიას და კულტურას. მოკლედ, ისინი შეიძლება იყოს საკმაოდ ძლიერი იარაღები თქვენს შემოქმედებით არსენალში, თუ მათ გონივრულად გამოიყენე.



დეა კუსრაშვილი

დეა კუსრაშვილი

ჩვენ ვაფასებთ თქვენს კონფიდენციალურობას

ჩვენ ვიყენებთ ქუქიებს ვებ საიტის გამოცდილების გასაუმჯობესებლად, ანალიტიკისთვის და პერსონალიზებული რეკლამისთვის. ღილაკზე "თანხმობა"-ს დაჭერით, თქვენ ეთანხმებით ქუქიების გამოყენებას. ქუქიების პოლიტიკა