ვებ დიზაინი ხელოვნებაცაა და მეცნიერებაც. რამდენადაც ნიჭიერი არ უნდა იყოთ და რამდენადაც განვითარებული არ უნდა იყოს თქვენი შემოქმედებითი უნარები ამ სფეროში, არის პრინციპები რომლის გვერდზე გადადება არ ღირს.
ამ ყველაფრის მაგალითად Snapchat-ი შეგვიძლია ავიღოთ. ხელახალი დიზაინის შემუშავების შემდეგ ამ კომპანიას ბევრი პრობლემა შეექმნა მომხმარებლის კომფორტთან დაკავშირებით, ზუსტად იმიტომ რომ ეს პრინციპები დაარღვიეს. მაგალითად, მნიშვნელოვანია, CTA ღილაკების ზუსტად შერჩევა (და არა, სიტყვაზე, ფერის გამო მათი შემუშავება); ასევე აუცილებელია გარკვეული წესების მიყოლა, რომ იდენტური პრობლემები არ შეგექმნათ.
რა თქმა უნდა ბევრი დიზაინერული პრინციპია რომლის გათვალისწინებაც ღირს თუმცა ჩვენ გთავაზობთ 4 პრინციპს, რომლებიც განსაკუთრებულად მნიშვნელოვანი გვგონია.
პრინციპი #1: ფიტის კანონი
მარტივი ენით, ფიტის კანონი გვეუბნება რომ დრო რომელიც საჭიროა ისრის საჭირო ადგილამდე მისატანად არის დისტანცია გაყოფილი საჭირო ადგილის ზომაზე. შესაბამისად პატარა სამიზნე დიდი დისტანციაზე არასასურველია. და პირიქით - დიდი სამიზნე პატარა დისტანციაზე კარგი პრაქტიკაა.
თუ თქვენი ელემენტების ზომის გადიდება არ შეგიძლიათ მაშინ ყველანაირად შეეცადეთ რომ შეამციროთ დისტანცია რომელიც საჭიროა რომ ისარმა "გაიაროს."
პრინციპი #2: ნევრალური ადაპტაციის კანონი
CTA-ს ფერები საკმაოდ საკამათო თემაა ვებ დიზაინის სამყაროში; ზოგი თვლის რომ წითელი ფერია მათთვის ზედგამოჭრილი, ზოგი ლურჯს ანიჭებს უპირატესობას, ზოგიც სტაფილოსფერს. თუმცა უკეთ როცა გაიგებთ ნევრალური ადაპტაციის კანონს ამას ყურადღებას აღარ მიაქცევთ.
ორი სიტყვით, ეს კანონი გვეუბნება რომ დიდი ხანი გარკვეული სტილუს აღქმა იწვევს მის დაბლოკვას/უგულებელყოფას გონებაში. რაც ბუნებრივია თქვენი - როგორც დიზაინერის - საქმეზე მოქმედებს. მაგ: თუ თქვენი დიდი გაყიდვების გვერდი სავსეა შავი ფერის სქემით CTA-ს შავად გაკეთებაც არაა ჭკვიანური გადაწყვეტილება. ბუნებრივია მომხმარებელი ეჩვევა ფერს და CTA თვალში აღარ ხვდებათ, შესაბამისად მას აიგნორებენ.
გამოსავალიც მარტივია შეეცადეთ ძლიერი კონტრასტი შექმნათ ძირითად ელემენტებსა და CTA-ს შორის.
პრინციპი #3: ჰიკის კანონი
ამ კანონის სახელი ვილიამ ედმუნდ ჰიკისგან მოდის, ჰიკის კანონი კი გვეუბნება რომ ის დრო, რომელსაც მომხმარებელი ხარჯავს გარკვეული გადაწყვეტილების მისაღებად, შეთავაზებული ვარიანტების რაოდენობის პირდაპირპროპორციულია. შესაბამისად ვარიანტების მომატება იწვევს დროის მომატებასაც.
ეს ცოტა ბუნდოვნად ჟღერს თუმცა შეგიძლიათ შემდეგ ფაქტებს დააკვირდეთ რომ უკეთ გაიაზროთ ამ კანონის მნიშვნელობა: